تفاوت قیمت خرید دلیل گرایش فروش شیر به کارگاه های سنتی






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=4393

تفاوت قیمت خرید دلیل گرایش فروش شیر به کارگاه های سنتی

مدیرعامل اتحادیه دامداران گیلان گفت: کارگاه های سنتی شیر را گرانتر می خرند و به همین دلیل دامداران شیر بیشتری را برای فروش به این کارگاه ها می برند.
عباس یوسفی در گفت و گو با ایسنا در خصوص بدهی کارخانجات لبنی به دامداران گیلان با بیان اینکه صاحبان کارخانجات لبنی پرداخت پول شیر به دامداران را تا ۴۵ روز نقد محاسبه می‌کنند، گفت: می‌دانیم که کارخانجات لبنی نیز مشکلاتی دارند اما از آنجاییکه که دامداران نهاده‌های دامی را به صورت نقد خریداری می‌کنند، لازم است نسبت به پرداخت به موقع این بدهی‌ها اقداماتی انجام شود.
وی میزان بدهی کارخانجات لبنی به دامداران استان را حدود ۸ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پرداخت دیر هنگام این بدهی موجب می‌شود که دامداران به دلیل نداشتن نقدینگی لازم برای گذران معیشت و تامین هزینه‌ها دچار مشکل شوند.
یوسفی خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی دامداران ما به گونه‌ای است که گاهی با زیان مواجه هستند و ادامه فعالیت آنها در دامداری و پرداختن به پرورش دام صرفا به دلیل علاقه‌ای است که به شغل خود دارند.
وی ادامه داد: شهرستان املش در صدر جدول بیشترین شهرستان تولید شیر گیلان قرار دارد و از نظر تعداد دام، بیشترین دامهای گیلان در شهرستان‌های تالش و رودبار هستند و به طور میانگین روزانه بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ تن شیر در گیلان تولید می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه دامداران گیلان در خصوص دلیل افزایش گرایش دامداران گیلان برای فروش شیر دامها به کارگاه‌های سنتی گفت: این کارگاه ها شیر را گرانتر از کارخانجات لبنی خریداری می‌کنند و البته کارگاه‌های سنتی بازارهای مقطعی هستند و هدف اصلی فروش شیر دام کارخانجات لبنی هستند.
وی گفت: هزینه تولید هر لیتر شیر برای دامداران بین ۵ تا ۶ هزار تومان تمام می‌شود و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا پرداختن به دامداری بیش از این زیان ده نشود.
پوسفی با اشاره به اختصاص کالاهای یارانه‌ای از سوی دولت به دامداران گفت: توجه هدفمند دولت موجب می‌شود منافع لازم به دامداران برسد و باید رصد شود تا زحمات دولت و اختصاص یارانه‌ها حتما به دست دامداران برسد و واسطه‌ها در این میان مانع رسیدن منافع حمایت‌های دولتی به دامداران نشوند.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی