کاهش استقبال برای خرید مرغ سایز یکی از دلایل التهاب قیمت نهاده در بازار






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=4201

کاهش استقبال برای خرید مرغ سایز یکی از دلایل التهاب قیمت نهاده در بازار

عظیم حجت عضو هئیت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی‌همچنان دچار دوگانگی است، اظهار کرد: با وجود آنکه بخشی از نهاده های دامی از طریق سیستم بازارگاه تا سن ۴۰ روزگی به ازای هر قطعه جوجه ۴ کیلو تخصیص داده می شود، اما کل نهاده از این محل قابلیت خرید ندارد و به دلیل کاهش استقبال کشتارگاه ها و مردم از مرغ درشت، بخشی از نهاده ها از بازار آزاد با نرخ های بالاتر تامین‌ می شود.

وی افزود: هفته گذشته قیمت برخی ریز مغذی های طیور همچون لیزین، متیونین حداقل هر کیلو ۱۰ هزار تومان افزایش یافت که تمامی این عوامل قیمت تمام شده تولید را تحت تاثیر قرار می دهد.

حجت با اشاره به مشکلات سامانه بازارگاه بیان کرد: سامانه بازارگاه تا ۴۰ روزگی جوجه نهاده تخصیص می دهد، ضمن آنکه تا ۲ هفته اول پس از ورود جوجه به سالن، مرغداران مجبور به تامین نهاده از بازار آزاد هستند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به دیگر چالش سامانه بازارگاه گفت: سامانه بازارگاه از زمانیکه جوجه وارد سالن می شود، نهاده تخصیص می دهد که با این وجود ۲ هفته از سن گله می گذرد و به علت آنکه مرغ موجود زنده است و نیاز به غذا دارد، مرغدار چاره ای جز تامین دان از بازار آزاد ندارد، به همین خاطر پیشنهادی از چند ماه قبل به وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تخصیص ۲۰ درصد از نهاده ها داده شده تا گرفتاری مرغداران رفع شود.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی