تنها در سه روز آینده ۲۰۰ هزار تن جو در سامانه بازارگاه عرضه شده






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=4128

تنها در سه روز آینده ۲۰۰ هزار تن جو در سامانه بازارگاه عرضه شده

محمدرضا طلایی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور:در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس گفت: با توجه به وضعیت کمبود ذخایر جو واردات از عراق می‌تواند فرصت خوبی باشد و همچنین بدهی‌های برق آنها نیز تسویه خواهد شد گفت: ذخایر نهاده و از جمله جو در کشور مناسب است. طی ۱۵ روز گذشته ۳۵۰ هزار تن جو در سامانه بازارگاه توزیع شد و نیاز کشور را برطرف می‌کند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در عین حال تصریح کرد: در حال حاضر نیاز کشور به جو ۵۵۰ هزار تن است اما برای تأمین کافی و اطمینان از این که هیچ مشکلی وجود نداشته باشد باید حدود ۷۰۰ هزار تن یعنی ۲۵ تا ۳۰ درصد بیش از نیاز وارد کنیم؛ چراکه دامداران معمولا خریدهای خود را برای چند ماه آینده انجام می‌دهند.

طلایی در ادامه با اشاره به مشکلات مقطعی نهاده جو در کشور گفت: به دلیل این که بخش خصوصی کمتر به مقوله واردات ورود کرد و نیز ارز تخصیصی هم ابتدا مشکلاتی داشت، واردات کمتر انجام شده است.

وی افزود: تنها در سه روز آینده ۲۰۰ هزار تن جو در سامانه بازارگاه عرضه شده و الان هم واردات انجام می‌گیرد، به طوری که سه کشتی محموله جو از آلمان به وزن۲۰۰ هزار تن وارد شده و طی سه روز آینده به بندر امام خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در ادامه تأکید کرد: با توجه به این که قیمت جو وارداتی مناسب است، با بخش خصوصی هم در این زمینه صحبت کردیم که اگر عراق شرایط ما را بپذیرد، واردات از این کشور انجام خواهد شد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی