بانک کشاورزی فقط از تراکنش های مالی سامانه بازارگاه منتفع می‌شود






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=4043

بانک کشاورزی فقط از تراکنش های مالی سامانه بازارگاه منتفع می‌شود

عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور گفت: بانک کشاورزی تنها نهادی است که از فعالیت های سامانه بازارگاه منتفع می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (گنا)؛به نقل از ایرنا، از اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران، محمد مهدی نهاوندی افزود: انحصار در درگاه پرداخت  تراکنش های بانکی سامانه بازارگاه باعث ایجاد انتفاع ویژه و خاص برای بانک کشاورزی شده است.

وی یادآور شد: ایجاد امتیاز ویژه برای بانک کشاورزی از طریق تراکنش های مالی سامانه بازارگاه علاوه بر مغایرت با مقررات ضد انحصار در کشور شرایط غیر رقابتی برای اصلاح و توسعه این سامانه را نیز به دنبال داشته است .

عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران ادامه داد: بنابر اطلاعات موجود، طراحی اولیه  نرم افزار سامانه بازارگاه متعلق به بانک کشاورزی بوده و بنا بر ارتباطات این بانک با وزارت جهاد کشاورزی شرایط انحصاری و رانتی برای این موسسه مالی در راستای استفاده ویژه از تراکنش های مالی در سامانه بازارگاه ایجاد شده است.

نهاوندی با بیان این که وزارت جهاد کشاورزی بدون هیچ گونه توجیه منطقی بر تداوم شرایط انحصاری سامانه بازارگاه برای بانک کشاورزی تاکید دارد، خاطرنشان کرد: دستگاه های مسوول هم به این وضعیت غیر قابل قبول توجه لازم را نداشته اند. این درحالی است که وارد کنندگان و دامداران و مرغداران همچنان با ایرادات این نرم افزار مواجه هستند.

به گزارش ایرنا،‌  امید گیلان پور معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی نیز پنجم مردادماه با حضور در یک برنامه تلوزیونی، از پیگیری در خصوص اصلاح سامانه «بازارگاه نهاده‌های کشاورزی (sps.bki.ir)» خبر داد و افزود: این سامانه‌ها باید زندگی مشروع فعالان و ذینفعان این صنعت و بازار و زنجیره ارزش را تحت پوشش قرار دهد، اما اکنون در برخی جاها وزارت جهاد کشاورزی مداخله‌های غیرضرور دارد و در جاهایی هم برخی ذینفعان، نادیده گرفته شدند که در حال اصلاح این موضوع هستیم.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی