تصمیمات کارگروه رفع موانع جهش تولید در خصوص پیشنهادات کشاورزی






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=3657

تصمیمات کارگروه رفع موانع جهش تولید در خصوص پیشنهادات کشاورزی

تصمیمات کارگروه رفع موانع جهش تولید در خصوص پیشنهادات کشاورزی

معاون اول رئیس جمهور، تصمیمات کارگروه رفع موانع جهش تولید در خصوص پیشنهادات کشاورزی را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، در جلسه هیات دولت مورخ ۱۶ آذر ۱۳۹۹، تصمیمات جلسات پنجم و ششم کارگروه رفع موانع جهش تولید درخصوص پیشنهادات کشاورزی به تصویب رسید.

به موجب این مصوبه، دولت به منظور تسهیل در سرمایه گذاری برای تولید انواع نهاده ها و عوامل تولید کشاورزی وارداتی در داخل کشور و قطع وابستگی و جلوگیری از خروج ارز، وزارت جهاد کشاورزی را موظف کرد ظرف یک ماه فهرست اقلام مورد حمایت برای تولید از جمله انواع واکسن و داروهای دامی، نژادهای مولد، انواع بذرهای هیبرید و نهال گواهی شده و مواد ژنتیکی، انواع کودهای شیمیایی، سموم و آفت کش ها، ماشین آلات و تجهیزات را تعیین و اعلام عمومی کند.

این وزارتخانه همچنین مکلف است واحدهای تولیدکننده انواع نهاده های مربوط را با رویکرد حمایت از تولید دانش بنیان و راهبری و مدیریت متمرکز تولید نهاده های وارداتی کشاورزی، تا حد ممکن در یک منطقه جغرافیایی با در نظر گرفتن روابط پسین و پیشین در بخش کشاورزی تجمیع و در قالب شهرک های تولید نهاده های کشاورزی ساماندهی و محدوده جغرافیایی شهرک های مذکور تعیین کند.

نمونه مجوز فعالیت واحدهای تولیدکننده مشمول حمایت توسط هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار (با اولویت محدوده تعیین شده شهرک های تولید نهاده های کشاورزی) تهیه و با محوریت وزارت جهاد کشاورزی برای واحدهای مذکور صادر می شود.

همچنین بسته حمایت از تأمین مالی برای توسعه واحدهای تولیدکننده مشمول حمایت با اولویت های تعیین شده ظرف مدت یک ماه توسط وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و پس از تأیید معاون اول رئیس جمهور، عملیاتی می شود.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی