کاهش ۱۱ دلاری قیمت گندم در بازارهای جهانی






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=5952

کاهش ۱۱ دلاری قیمت گندم در بازارهای جهانی

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس روز دوشنبه در بازارهای جهانی قیمت انواع محصولات اساسی مانند گندم، خوراک دام و طیور، دانه های روغنی و انواع دام زنده و پرواری با کاهش قابل ملاحظه قیمت مواجه شدند.
بر اساس این گزارش روز دوشنبه در بازارهای جهانی قیمت گندم ۱۰.۷ کاهش داشت و قیمت این محصول اساسی قیمت ۷۶۴ دلار به فروش رفت قیمت ذرت نیز که به عنوان خوراک دام و طیور استفاده می‌شود ۲.۲۵ دلار کاهش داشت و هر بوشل به قیمت ۵۹۱ دلار به فروش رفت،‌قیمت سویای روغنی هم کاهش ۱۵۸ سنتی را تجربه کرد،‌در گروه دام دام زنده و پرواری کاهش هایی به ترتیب ۶۲ سنت و ۲.۶۲ دلار را تجربه کردند.

? روز گذشته در بازارهای جهانی برخی محصولات نیز افزایش قیمت داشتند به طوری که برنج سخت رشد یک سنتی داشت و سویای خوراکی ۳ دلار افزایش قیمت را تجربه کرد.
پس از شیوع کرونا کشورها تامین نیاز را در اولویت قرار دادند و صادرات محصولات اساسی را کاهش یا متوقف کردند به عنوان مثال پوتین رئیس‌جمهور روسیه دستور داده که عوارض صادراتی محصولات استراتژیک مانند گندم دو برابر شود در دیگر سو چهار کشور صادرات کود اوره را ممنوع کردند که طی چند ماه گذشته به دلیل افزایش قابل ملاحظه قیمت گاز قیمت کود اوره بیشتر شد.
از آنجایی که این کود شیمیایی برای تولید محصول بسیار ضروری است کشورهای تولیدکننده ترجیح می‌دهند که انبارهای خود را به جای صادرات پر کنند.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی