۱۲هزار تن یونجه آماده ورود به کشور/ محموله ۱۵تنی یونجه در انتظار ترخیص






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=5936

۱۲هزار تن یونجه آماده ورود به کشور/ محموله ۱۵تنی یونجه در انتظار ترخیص

مدیرعامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه ۱۲ هزار تن یونجه از روسیه آماده ورود به کشور است، گفت: در حال حاضر یک محموله ۱۵ تنی یونجه وارد کشور شده و به دلیل ایرادات وارد شده از سوی سازمان حفظ نباتات همچنان در گمرک مانده است. امیدواریم در روزهای آینده مشکل ترخیص آن حل و این محموله به دست دامداران برسد.

مجتبی عالی در گفت‌وگو با ایسنا، جزئیات واردات یونجه از روسیه را تشریح کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه با طرف روسی مقرر شد ۱۵۰ هزار تن یونجه به کشور وارد شود. در حقیقت هدف این واردات حمایت از دامداران در خشکسالی‌های اخیر و برداشتن باری از دوش آنها بود.

وی ادامه داد: اقدامات لازم برای ورود ۱۲ هزار تن یونجه به کشور انجام شده و آماده حمل است. اما به دلیل اینکه گمرک آستارا انباری برای نگهداری و دپو یونجه‌ها در این حجم ندارد و برای جلوگیری از اضافه شدن هزینه‌های انبارداری و کرایه حمل مجدد تصمیم بر این شد که در قدم اول محموله‌ای در حجم کمتری وارد کشور شود و اگر شرایط مساعد بود واردات مابقی نیز صورت بگیرد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران اضافه کرد: در حال حاضر یک محموله ۱۵ تنی وارد کشور شده و به دلیل ایرادات وارد شده از سوی سازمان حفظ نباتات در خصوص ناقص بودن مدارک این یونجه‌ها در گمرک آستارا مانده است. امیدواریم در روزهای آینده مشکل ترخیص آن حل و این محموله به دست دامداران برسد.
وی در پاسخ به اینکه قرار است این یونجه‌ها چگونه میان دامداران توزیع شود، گفت: به تمام استان‌ها بر اساس نیازمندی‌هایی که از طرف مدیران عامل اتحادیه‌های دامداری اعلام می‌شود یونجه تعلق می‌گیرد. یعنی مدیران شهرستانی نیاز شهرستان خود را به مدیران استانی اعلام می کنند و پس از جمع آوری آمار یونجه تحویل استان داده می شود.

عالی در پاسخ به این سوال که قرار است یونجه‌ها با چه قیمتی به دامداران تحویل داده شود؟ گفت: در صحبت‌های اولیه قرار بود یونجه با قیمت هر کیلو ۵۲۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان با حمل مستقیم به دامداران تحویل شود ولی اگر قرار به تخلیه و بارگیری در گمرک و حمل مجدد آن باشد طبیعتا هزینه آن تغییر خواهد کرد.
وی در پایان گفت: واردات با ارز آزاد انجام شده ولی این وعده داده شده که ارز نیمایی به آن تعلق گیرد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی