اجرای کشت قراردادی گندم در ۷ استان کشور






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=5933

اجرای کشت قراردادی گندم در ۷ استان کشور

تهران- ایرنا- مدیرکل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از اجرای کشت قراردادی گندم به صورت پایلوت در هفت استان کشور خبر داد و گفت: این طرح ازجمله برنامه‌های محوری وزارت جهاد کشاورزی است که توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران اجرا می‌شود.
به گزارش روز شنبه ایرنا از شرکت بازرگانی دولتی ایران، «مرتضی سعادتی‌کیا» با اشاره به اینکه شرکت بازرگانی دولتی ایران مجری طرح کشت قراردادی گندم در هفت استان کشور است، افزود: کشت قراردادی گندم در استان‌های بوشهر، خوزستان، فارس، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، گلستان و هرمزگان توسط این شرکت در حال اجرا است.

مدیرکل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، سطح زیر کشت گندم در این هفت استان را در قالب این طرح تا ۲۴ آذر ماه سال‌جاری افزون بر ۱۰۶ هزار و ۸۲۵ هکتار برشمرد و اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، انتظار می‌رود میزان ۳۱۷ هزار و ۳۷۷ تن گندم از این مقدار سطح زیر کشت برداشت و تحویل داده شود.
سعادتی‌کیا، تعداد کشاورزان مشارکت‌کننده در این طرح را تا پایان هفته گذشته بیش از هفت‌هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: به این تعداد کشاورز بر اساس قراردادهای منعقده ۳۹ هزار و ۶۹۸ تن نهاده ارائه شده است.

وی تصریح‌کرد: براساس تفاهم بین مجری طرح و صندوق بیمه کشاورزی تاکنون اطلاعات ۴۲ هزار و ۹۸۸ هکتار از سطح زیر کشت کشاورزان به صندوق بیمه ارسال شده است.
مدیرکل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران ابراز امیدواری کرد اجرای این طرح که در راستای حمایت از کشاورزان و به‌منظور جهش تولید این محصول راهبردی در کشور است، در سال های آینده توسعه یابد.
به گزارش ایرنا، طبق آمارها ۷۰ درصد ارزش‌افزوده بخش کشاورزی به حوزه زراعت تعلق دارد که این زیربخش، سهم بالایی در تامین امنیت غذایی و اشتغال‌زایی کشور دارد.

بخش زراعت به‌شدت تابع شرایط آب و هوایی و در نتیجه ریسک‌های متنوع ناشی از آن است که این مهم ضرورت «مدیریت ریسک کشاورزی» و «هوشمندسازی کشاورزی» را می‌طلبد.
بخشی از تولیدات این زیربخش مانند گندم و دانه‌های روغنی نقش استراتژیک در سبد غذایی خانوارها دارد، بنابراین دولت حمایت‌های ویژه‌ای را از این محصولات در دستور کار قرار داده است.
حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار بهره‌بردار در بخش زراعت فعالیت دارند.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی