۳۵ هزار تن نهاده دامی در سبزوار توزیع شد






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=4870

۳۵ هزار تن نهاده دامی در سبزوار توزیع شد

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی خراسان رضوی : رییس اداره تعاون روستایی شهرستان سبزوار گفت: به منظور حمایت از دامپروران و مرغداران و عبور از بحران خشکسالی ۳۵ هزار و ۹۸۴تن انواع نهاده دامی و طیور در این شهرستان از ابتدای امسال توزیع شده است.

?امرالله شمس افزود: توزیع این میزان نهاده دامی شامل جو، ذرت، کنستانتره، سبوس، تفاله، ملاس و ذرت علوفه‌ای نقش موثری در حمایت از بخش دام و طیور داشته است.

?وی ادامه داد: با توجه به کاهش تولید علوفه و محصولات زراعی در پی خشکسالی امسال، نهاده‌های دامی با هدف تنظیم بازار و تامین بخشی از نیاز خوراک دام و حمایت از دامپروران بین آنان توزیع شده است.

?وی همچنین به فعالیت ۴۵ شرکت تعاونی روستایی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: سبزوار با ۳۸۵ واحد مرغداری گوشتی و تولید سالانه ۲۵ میلیون قطعه مرغ رتبه نخست استان را در تامین گوشت مرغ مصرفی دارد.
شمس افزود: شهرستان سبزوار با ۳۴۰ هزار راس دام سبک، ۱۱ هزار راس دام سنگین و سه هزار نفر شتر از قطب‌های تولید گوشت در خراسان است.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی