واگذاری ۳ مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی به بخش خصوصی تصویب شد






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=4465

واگذاری ۳ مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی به بخش خصوصی تصویب شد

هیئت وزیران مصوب کرد که ۳ مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی به بخش خصوصی و تشکل ها با حفظ وظایف حاکمیتی، واگذار شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هیئت وزیران مصوب  کرد که ۳ مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی در حوزه های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، سازمان تعاون روستایی و شرکت پشتیبانی امور دام  به بخش خصوصی و تشکل ها با حفظ وظایف حاکمیتی، واگذار شود.

اسحاق جهانگیری در این ارتباط با ارسال نامه‌ای مشترک به وزارت امور اقتصادی و دارایی- وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی کشور  این مصوبه را ابلاغ کرد.

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۰/۲/۱ به پیشنهاد شماره ۶۱/۷۸۷۳۶ مورخ ۱۳۹۹/۶/۲ وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد بند (الف) ماده (۱۳) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی – مصوب ۱۳۷۸ – تصویب کرد:

۱- تعیین خط مشی و ضوابط مناسب در جهت تولید، تکثیر، تدارک، توزیع، حمل و نقل و خرید و فروش نهاده، از وظایف شرکت سهامی خاص خدمات حمایتی کشاورزی منتزع و به عنوان وظایف حاکمیتی به وزارت جهاد کشاورزی منتقل می شود.

۲- پیش بینی و تامین اعتبارات لازم جهت کمک به عمران و احیای مراتع کشور و تولیدکنندگان علوفه داخلی با رعایت ضوابط و مقررات، از وظایف شرکت پشتیبانی امور دام کشور منتزع و به عنوان وظایف حاکمیتی به وزارت جهاد کشاورزی منتقل می شود.

۳- وزارت جهاد کشاورزی مکلف است با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور ظرف سه ماه پیشنهاد لازم را در خصوص شناسایی و واگذاری وظایف تصدی گری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به بخش غیردولتی نظیر اتحادیه ها و تعاونی های بخش کشاورزی و همچنین واگذاری وظایف حاکمیتی آن به وزارت جهاد کشاورزی در چارچوب ماده (۱۱۵) قانون مدیریت خدمات کشوری تنظیم و به شورای عالی اداری ارائه نماید.

اسحاق جهانگیری
معاون اول رئیس جمهور

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی