واکسینه کردن به موقع دام الزامی است






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=4330

واکسینه کردن به موقع دام الزامی است

دامداران برای حفظ سلامت دام‌های خود در اسرع وقت، دام‌های خود را علیه بیماری «تب برفکی» واکسینه کنند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خوزستان گفت: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی مسری دام است، که باعث «زخم دهانی، ریزش بزاق، تب، بی‌اشتهایی، کاهش تولید شیر، لنگش و تلفات» در دام‌های جوان می‌شود.

دکتر محمد آنتیک چی تاکید کرد: رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای، همچنین واکسیناسیون مؤثر در مدیریت، کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی مهم و بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه سیاست گذاری جدید سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر واکسیناسیون دام مبنی بر ریسک بیماری است گفت: دامداران می‌بایست از طریق مراجعه به مراکز واکسیناسیون بخش غیر دولتی نسبت به واکسیناسیون دام‌های خود اقدام نمایند.

وی در خصوص احتمال شیوع بیماری تب برفکی در دام‌های حساس به این بیماری هشدار داد و افزود: دامداران می‌بایست با مراجعه به مراکز واکسیناسیون بخش غیر دولتی و با هماهنگی شورا‌های اسلامی روستا و دهیاران نسبت به واکسیناسیون به موقع دام‌های سبک و سنگین خود اقدام نمایند
محمد آنتیک چی افزود: واکسیناسیون به موقع دام‌های سبک و سنگین، در کنار رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای و کنترل تردد دام، می‌تواند شیوع بیماری تب برفکی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

وی از دامداران خواست که برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع بیماری و خسارات جبران ناپذیر آن، همکاری و تعامل لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی برای انجام عملیات مایه‌کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی