افزایش قیمت نهاده ها، دامداری‌ها را به تعطیلی می‌کشاند/ طرح هویت دار کردن دام راهی برای کاهش رانت و فساد






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=4207

افزایش قیمت نهاده ها، دامداری‌ها را به تعطیلی می‌کشاند/ طرح هویت دار کردن دام راهی برای کاهش رانت و فساد

مجتبی عالی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بخش اعظم نهاده دامی از طریق واردات تامین می شود، اظهار کرد: با وجود تامین بخشی از نهاده های دامی همچون ذرت، کنجاله سویا و جوجه یکروزه از مبادی واردات، اما برخی دست اندرکاران بخش کشاورزی بر این باورند که به جای واردات نهاده باید شیر و گوشت وارد کشور شود، درحالیکه این موضوع به ضرر تولید داخل است.

وی افزود: با افزایش قیمت دلار، قیمت محصولات پروتئینی دستخوش تغییر و تحولاتی قرار می گیرد. با افزایش قیمت نهاده های دامی، اگر تولید مقرون به صرفه نباشد، دامداران کرکره دامداری ها را پایین می کشند.

مدیر عامل اتحادیه دامداران با تاکید بر افزایش نظارت دولت بر توزیع نهاده دامی بیان کرد: با اعمال نظارت بیشتر مبنی بر توزیع نهاده از سوی تولیدکننده واقعی، مشکلات مرتفع می شود.

وی طرح هویت دار کردن دام را راهی برای کاهش رانت و فساد تخصیص ارز دولتی به واردات نهاده های دامی دانست و گفت: با طرح هویت کردن و پلاک گذاری دام ها، دولت به سهولت با در دست داشتن آمار دقیق از تعداد گوسفند و بز می تواند نهاده به میزان کافی تخصیص دهد که این امر میزان فساد را کاهش می دهد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی