واردات بذر علوفه دامی گرفتار گمرک






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=4185

واردات بذر علوفه دامی گرفتار گمرک

رضا حاتم زاده تامین کننده بذر علوفه دامی در گفت و گو با خبرنگار صنعت تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد: در حالی که واردکنندگان بذر علوفه های دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی یا ترجیحی برای ثبت سفارش بذرها و قبل از اعلام بانک مرکزی برای دریافت مابه التفاوت ارز ترجیحی تا نیمایی اقدام به واردات کرده بودند؛ وارد کنندگان بذر علوفه های دامی برای ترخیص این نهاده در گمرک با مشکل مواجه شده اند.

او افزود: از آنجا که این اتفاق باعث آسیب به وارد کنندگان این نهاده و کشاورزان تولید کننده علوفه دامی شده است؛ وزارت جهاد کشاورزی مکاتباتی با کارگروه تنظیم بازار و بانک مرکزی برای تخصیص و تامین ارز به نرخ رسمی بابت ثبت سفارش های مذکور انجام داده است.

او ادامه داد: اما بانک مرکزی با توجه به معافیت این نهاده از پرداخت مابه التفاوت ارز ترجیحی تا ارز نیمایی خود را موظف به اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار می داند و ستاد تنظیم بازار هم تابع نظر وزارت جهاد کشاورزی است و این پاسکاری نهادهای دولتی باعث شده تا از ۱۵۰۰ تن بذر علوفه دامی فقط ۵۰۰ تن ترخیص و ۱۰۰۰ تن آن باقی بماند.

حاتم زاده در پایان گفت: این بذرها چندین ماه است که در انبار گمرک دپو شده اند که هنوز تکلیفشان مشخص نشده است و در حال از دست دادن قوه نامیه هستند.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی