ضرورت بهره گیری از ظرفیت نیروهای جهادی و مردمی برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=3996

ضرورت بهره گیری از ظرفیت نیروهای جهادی و مردمی برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها

وزیر جهاد کشاورزی بر بهره گیری از ظرفیت نیروهای جهادی و مردمی برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی در جلسه ستاد عالی زراعت وزارت جهاد کشاورزی که با حضور مدیران ارشد ستادی و استانی این وزارت به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور که امسال به صورت پایلوت در شش استان کشور آغاز شده، قابل تقدیر است و این ستاد، کمک خوبی برای دولت است و توجه ویژه ای به بخش کشاورزی دارد.

وی با اشاره به علاقه مندی نیروهای جهادی برای مشارکت در اجرای این طرح، تاکید کرد: بهره گیری از ظرفیت نیروهای جهادی و مردمی برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها ضروری است و باید زمینه مشارکت این گروه ها فراهم شود.

وزیر جهاد کشاورزی، پشتیبانی تیم های پژوهشی و ترویجی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و بهره گیری از تجربیات کشاورزان برای اجرای این طرح را ضروری دانست و افزود: لازم است در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها از مشارکت مشاوران اقتصادی و اجتماعی استفاده شود تا سیمای صحیح طرح ترسیم و منافع اجرای آن منعکس شود.

خاوازی، مستندسازی و تحلیل طرح جهش تولید در دیمزارها را لازم برشمرد و گفت: در این طرح، گیاهان گوناگون در مناطق مختلف کشت می شوند و باید برای موفقیت آن، پایش دقیق از همه عوامل تولید اعم از نهاده های خاک، آب، کود، اقلیم و… انجام شود تا بتوان تحلیل درستی از اجرای طرح ارائه کرد.

وی بر لزوم ارائه حمایت های فنی محققان در همه زمینه های مورد نیاز از جمله ماشین آلات تاکید و خاطرنشان کرد: باید تدابیر لازم برای استمرار سرمایه گذاری و استقبال کشاورزان از این طرح اتخاذ شود چرا که انتظار می رود اجرای این طرح در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه، تامین و تدارک نهاده های مورد نیاز کشاورزان در سال زراعی جاری را مناسب ارزیابی و تاکید کرد: آمار میزان مصرف کود به ویژه کودهای فسفاته توسط کشاورزان در هر منطقه باید تهیه و ارائه شود.

خاوازی، خواستار بهره گیری از ظرفیت رسانه های پرمخاطب برای ارائه توصیه های فنی به کشاورزان شد و تصریح کرد: تسهیلات کشاورزکارت باید در زمینه علف کش ها و کودهای فسفره نیز ارائه شود.

وی بر مبارزه به موقع با آفات گیاهی به ویژه زنگ گندم تاکید کرد و در زمینه ماشین آلات کشاورزی، گفت: باید حداکثر جذب را از تراکتورسازی داشته باشیم.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی