واردات ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم در راه است/ پیش‌بینی تولید ۱۳ میلیون تن گندم در سال آینده






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=3855

واردات ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم در راه است/ پیش‌بینی تولید ۱۳ میلیون تن گندم در سال آینده

عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد بارندگی، نگران سطح زیر کشت و تولید گندم نیستیم.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم با مدت مشابه سال قبل تفاوتی ندارد، افزود: با توجه به افزایش راندمان تولید پیش بینی می‌شود که تولید به بالای ۱۳ میلیون تن برسد.

هاشمی با اشاره به اینکه مخالف واردات گندم هستیم، بیان کرد: دولت برای تامین ذخایر استراتژیک گندم ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم وارد می‌کند و بنیاد مخالف این موضوع است و دلیلش آن است که اگر در ارتباط با نحوه خرید گندم درست عمل می‌شد، گندم خوراکی به سمت دام و طیور و سایر بخش‌ها هرز نمی‌رفت.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: با تشکیل کارگروه جدید قیمت گذاری در سال آینده نیازی به واردات نداریم.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در ارتباط با تامین کود داخلی نداریم، بیان کرد: خرید، حمل و توزیع کود شیمیایی در سطح استان‌ها افزایش یافته، اما در بخش کود فسفات که منشا آن وارداتی است، در ارتباط با تامین و قیمت مشکلاتی وجود دارد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد:علی رغم مشکلاتی که حمل و نقل و گاز پتروشیمی ایجاد کرد، اما شرکت خدمات حمایتی و وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با تامین کود عملکرد مناسبی داشته است.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی