هشدار افزایش ۳۰ درصدی قیمت کالاهای اساسی وارداتی با ارز ۱۷۵۰۰ تومانی






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=3847

هشدار افزایش ۳۰ درصدی قیمت کالاهای اساسی وارداتی با ارز ۱۷۵۰۰ تومانی

رئیس کمیسیون تخصصی چای فدراسیون صنایع غذایی با اشاره به افزایش نرخ پایه پولی گمرکی از ۴۲۰۰ تومان به ۱۷۵۰۰ تومان، در باره افزایش ۳۰ درصدی قیمت کالاهای اساسی وارداتی در سال آینده هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛به نقل از تسنیم،احمدرضا بخشی رئیس کمیسیون تخصصی چای فدراسیون صنایع غذایی  در واکنش به احتمال افزایش قیمت پایه پول گمرکی در سال آینده و تاثیر آن بر قیمت تمام شده کالاهای اساسی وارداتی اظهار کرد: تغییر نرخ ارز پایه گمرکی از قیمت ۴۲۰۰ تومان در سال جاری به ۱۷۵۰۰ تومان منجر به افزایش قیمت ۳۰ تا ۳۵ درصدی قیمت چای در سال آینده خواهد شد.

وی افزود: این افزایش قیمت پایه پول گمرکی، بر نرخ خدمات استاندارد، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه های وزارت بهداشت برای واردات و بیمه نامه ها اثر گذار خواهد بود، زیرا این هزینه ها تا به امروز بر اساس نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی محاسبه می شد اما در صورت تصویب نرخ ارز ۱۷۵۰۰ تومانی از سال آینده بر آن اساس محاسبه می شود و هزینه های تامین و واردات کالاهای اساسی و دارویی را افزایش می دهد.

رئیس کمیسیون تخصصی چای فدراسیون صنایع غذایی ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم چای هندی در بازار ۱۱۰ تا ۱۴۰ هزار تومان و چای سیلان از ۱۴۰ هزار تومان تا ۱۸۰ هزار تومان به فروش می رسد که این امر منجر به افزایش قیمت ۳۰ تا ۴۰ هزار تومانی هر کیلوگرم چای در سال آینده خواهد شد.

نماینده سازمان جهانی چای در ایران ادامه داد: تغییر تعرفه گمرکی بدون مشورت با تشکل های صنایع غذایی صورت گرفته و موجب افزایش قیمت کالاهای اساسی و مواد غذایی می شود.

بخشی گفت: بر خلاف گفته عضو کمیسیون تلفیق، که اعلام کرده بود که این امر منجر به افزایش قیمت زیادی در هزینه های تامین سبد خانوار نخواهد داشت، بر اساس محاسبات انجام شده فدراسیون صنایع غذایی ایران منجر به افزایش قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصدی  قیمت کالاهای اساسی در سال آینده می‌شود.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی