رشد وزنی و ارزشی واردات ذرت در ۹ ماهه امسال






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=3838

رشد وزنی و ارزشی واردات ذرت در ۹ ماهه امسال

اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران اعلام‌کرد: براساس آمارها از فروردین تا پایان آذرماه امسال هفت میلیون و ۲۳۸ هزار و ۲۵ تن ذرت به ارزش یک میلیارد و ۷۷۱ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۵۶۳ دلار وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛به نقل ا ایرنا، از اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران (آوندا)، طی مدت مشابه سال گذشته  ۶ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۹۴۷ تن ذرت به ارزش یک میلیارد و ۵۲۸ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۶۱۰ دلار وارد کشور شده بود که در مقایسه، امسال به لحاظ وزنی ۱۷ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۶ درصد رشد داشته است.

کاهش وزنی و ارزشی واردات نهاده های دامی در ۹ ماهه امسال

براساس آمارها در ۹ ماه امسال واردات جو، کنجاله سویا، دانه سویا به لحاظ وزنی و ارزشی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

در این مدت، ۱۱ میلیون  و ۳۰۹ هزار و ۴۲۱ تن ذرت، جو، کنجاله سویا و دانه سویا به ارزش سه میلیارد و ۳۳۳ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۳۲ دلار وارد شد که در هم‌سنجی با پارسال از نظر وزنی کاهش پنج درصدی و به لحاظ ارزشی کاهش هفت درصدی نشان می‌دهد.

در مدت مشابه پارسال، در مجموع ۱۱ میلیون و ۹۲۶ هزار و  ۶۳۶ تن  ذرت، جو، کنجاله سویا و دانه سویا به ارزش سه میلیارد و ۵۶۷ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۴۰ دلار وارد کشور شده بود.

همچنین میزان واردات جو از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه امسال یک میلیون و ۳۴۰ هزار و  ۵۰۵ تن به ارزش ۳۲۶ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۲۷۴ دلار بود که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی  کاهش ۴۷ درصدی و از نظر ارزشی کاهش ۴۹ درصدی نشان می‌دهد.

در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۶۶۹ تن  جو به ارزش ۶۴۱ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۳۱۰ دلار وارد کشور شده بود.

در  ۹ ماهه امسال همچنین یک میلیون و ۱۰۳ هزار و ۸۰۸ تن کنجاله سویا به ارزش ۴۶۱ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۲۸۰ دلار وارد کشور شد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی کاهش ۱۷ درصدی و به لحاظ ارزشی کاهش ۲۱ درصدی نشان می‌دهد.

در مدت مشابه سال گذشته، میزان واردات کنجاله سویا یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۱۱۰ تن به ارزش ۵۸۸ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۱۲۰ دلار بود.

تا پایان آذرماه یک میلیون و ۶۲۷ هزار و ۸۳ تن دانه سویا به ارزش ۷۷۳ میلیون و ۵۷ هزار و ۹۱۵ دلار وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب افت ۱۳ درصدی و کاهش پنج درصدی داشته است..

در مدت مشابه سال گذشته، یک میلیون و ۸۷۴ هزار و ۹۱۰ تن دانه سویا به ارزش ۸۰۹ میلیون و ۷۶۰ هزار دلار وارد کشور شده بود.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی