ذخیره استراتژیک نهاده دامی کشور باید تقویت شود






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=3742

ذخیره استراتژیک نهاده دامی کشور باید تقویت شود

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، گفت: در حال حاضر میزان ذخیره استراتژیک نهاده دامی در کشور کم شده است و مرغداران نمی‌توانند با تکیه بر قول تامین نهاده اقدام به جوجه ریزی با ریسک بالا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛به نقل از خانه ملت ،جلال محمودزاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگاری ، در خصوص افزایش میزان واردات نهاده‌های دامی، گفت: تامین و واردات به موقع نهاده‌های دامی موجب افزایش جوجه ریزی و کاهش قیمت گوشت مرغ می‌شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید آمارهای اعلام شده از سوی نهاده‌های مسئول در زمینه میزان واردات نهاده‌های دامی به صورت دقیق باشد، ادامه داد: درحال حاضر میزان ذخیره استراتژیک نهاده‌های دامی بسیار پایین آمده، در صورت کاهش نهاده دامی باید نیاز دامداران و مرغداران از محل ذخیره استراتژیک تامین شود.

ذخیره استراتژیک نهاده در میان مرغدارن خُرد توزیع شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر نهاده‌های دامی در بازار و در اختیار دامداران و مرغداران قرار بگیرد قیمت مرغ کاهش پیدا کند، عنوان کرد: دولت میزان نهاده‌ موجود در انبارهای ذخیره استراتژیک را در میان مرغداران خرد توزیع کند و این انبارها را با استفاده از محموله‌های در حال تخلیه در بنادر مجددا تکمیل کندد.

مرغداران تنها درصورت تامین نهاده اقدام به جوجه ریزی می‌کنند

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان ذخیره استراتژیک نهاده دامی در کشور کم شده است، ادامه داد:مرغداران نمی‌توانند با تکیه بر قول تامین نهاده توسط دستگاه‌های مسئول اقدام به جوجه ریزی با ریسک بالا کنند.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی