شرکت پشتیبانی امور دام ۸۹ درصد ارز کنجاله سویا را گرفت






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=3663

شرکت پشتیبانی امور دام ۸۹ درصد ارز کنجاله سویا را گرفت

دبیر اتحادیه وارده کنندگان نهاده های دام و طیور اشاره کرد:زمانی که دولت متوجه وخامت اوضاع شد، از همه خواست که وارد عمل شوند تا بتوانند این مشکل را حل کنند و در این میان ارز بسیار زیادی به شرکت پشتیبانی امور دام اختصاص پیدا کرد تا تأمین نیاز متراکم بازار را انجام دهد و تاکنون ۸۹ درصد ارز کنجاله سویا را بخش دولتی گرفته است.

این مقام مسئول اشاره کرد: سهم شرکت پشتیبانی امور دام در واردات نهاده‌های دامی قبل از سال ۹۶ کمتر از ۸ تا ۱۰ درصد بوده ولی الان به ۳۶ تا ۳۷ درصد رسیده است.

حاجی زاده با اشاره به میزان واردات نهاده‌های دامی در سال ۹۸ گفت: سال ۹۸ چهار میلیون تن جو، ۸.۹ میلیون تن ذرت و دو میلیون و ۲۲۸ هزار تن کنجاله سویا وارد کشور شده که مجموع این ارقام ۱۵ میلیون و ۱۴۷ هزار تن می‌شود و تا ۲۱ آذر امسال کل واردات نهاده‌های دامی به علاوه روغن خام و دانه‌های روغنی ۱۱ میلیون و ۳۳۹ هزار تن بوده که ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

وی با اشاره به اینکه در بخش تخصیص ارز خواستار شفاف سازی ضوابط تخصیص از سوی مسئولان مربوطه هستیم، گفت: در سال ۹۸ چهارصد شرکت متقاضی واردات نهاده‌های دامی بودند که بین ۷۰ تا ۸۰ شرکت عضو اتحادیه هستند و نزدیک به ۸۰ تا ۸۵ درصد واردات نهاده‌ها را همین ۸۰ شرکتی که عضو اتحادیه هستند انجام می‌دهند.

به گفته حاجی زاده، تعداد متقاضیان واردات نهاده‌های دامی به دلیل شرایطی که امسال ایجاد شده از بیش از ۴۰۰ شرکت به کمتر از ۱۵۰ رسیده است.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی