️بحران در گوشت قرمز و لبنیات نیز در راه است






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=3511

️بحران در گوشت قرمز و لبنیات نیز در راه است

در حالیکه وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تامین نهاده های اصلی دام همچون ذرت و کنجاله سویا با ارز ۴۲۰۰تومانی میباشد در ماههای اخیر شاهد مشکلات عظیمی در طریقه توزیع این نهاده ها به دامداران بوده ایم و تنها ۱۰تا ۱۵ درصد از نهاده های وارداتی با قیمت دولتی در اختیار تولید کننده قرار گرفته و مابقی توسط تولیدکننده در بازار آزاد تهیه میشود.

آمار متناقض دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی در میزان توزیع این نهاده ها از بروز رانت گسترده در این بخش حکایت میکند.
? در حال حاضر اکثر دامداران شریف و زحمتکش کشور به ناچار اقدام به فروش دام مُولّد (دام ماده) به کشتارگاهها نموده اند که در ماههای آینده تبعات این تعلّل دولتی بر تولید گوشت قرمز و شیر تاثیرگذار است و کُندی روند تامین اثرات کیفی و کمّی قابل توجهی را بر صنعت دامداری کشور وارد خواهد ساخت همچنان که در روزهای اخیر شاهد تبعات منفی اینگونه بی کفایتی ها در صنعت طیور (مرغ)نیز بوده ایم?

جناب آقای دکتر همتی؛ حضرتعالی نیز بعنوان ذینفع در این نابسامانی در تامین ارز برای کالاهای اساسی و نهاده های دامی متعلق به بخش خصوصی در بنادر اقدامات لازم را مبذول فرمائید.

مساعدت جناب آقای میراشرفی نیز در گمرک میتواند کمک شایانی در جلوگیری از فساد نهاده ها و توزیع به موقع به دامداران باشد .

امسال دولت در حدود ۹۰۰میلیون دلار یارانه به نهاده های دامی جهت تولید شیر اختصاص داده که از این یارانه نه تولید کننده ذینفع میشود و نه مصرف کننده!!!/بخشی از سخنان دکتر سهراب بختیار

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی