ممنوعیت جابه‌جایی دام بین استانها بهانه‌ای برای ‌افزایش قیمت گوشت






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=3245

ممنوعیت جابه‌جایی دام بین استانها بهانه‌ای برای ‌افزایش قیمت گوشت

 

اخیرا نامه‌ای مبنی بر ممنوعیت جابجایی دامها در استانها از سوی دامپزشکی ابلاغ شده که هر گونه نقل و انتقال دام بین استانها را محدود کرده است.

مسئولان اتحادیه های تولید دام می گویند این نامه یکی از عامل های مهم در افزایش قیمت گوشت در بازار به رغم مازاد تولید است.

قیمت گوشت در هفته گذشته رکورد زد و هر کیلو ران گوسفند به ۱۶۵هزار تومان رسید، قیمت گوشت گوساله هم به کیلویی به ۱۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

متن نامه ممنوعیت جابجایی دام بین استانها که از سوی ادارات کل دامپزشکی استانها صادر شده به این شرح است:

«خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا اطلاع ثانوی از صدور گواهی برای دام زنده (سبک و سنگین) به مقصد استانهای مرزی (شامل آذربایجان غربی ، کردستان، کرمانشاه، ایلام، هرمزگان، خوزستان و بوشهر) ممانعت به عمل آید. نامه مدیرکل دفتر قرنطینیه در این خصوص متاقبا ارسال خواهد شد.»گفته می شود دامپزشکی این اقدام را برای پلاک گذاری دامها انجام می‌دهد، اما کارشناسان بر این باورند که انجام این کار در چنین موقعیتی که روز به روز بر قیمت نهاده‌های دامی اضافه می شود و قیمت گوشت را بیش از پیش در آستانه افزایش و رشد قرار داده منطقی نبود و دقیقا پس از ابلاغ این محدودیت قانونی قیمت گوشت قرمز هم در بازار رشد بیشتری یافت.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی