برگزاری پنجمین جلسه کارگروه یاوران تولید در خراسان رضوی






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=3206

برگزاری پنجمین جلسه کارگروه یاوران تولید در خراسان رضوی

برگزاری پنجمین جلسه کارگروه یاوران تولید در خراسان رضوی

پنجمین جلسه کارگروه استانی طرح یاوران تولید با حضور دکتر مویدی، معاون سازمان و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، مهندس اورانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، دکتر اقنوم، رئیس مرکز خراسان رضوی و سایر اعضای شورا در سالن اندیشه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی برگزار گردید.

به گزارش خبر نگار ما و به نقل از روابط عمومی مرکز  تحقیقات کشاورزی خراسان رضوی، دکتر اقنوم  رئیس مرکز در این جلسه گزارشی  ازفرآیند تشکیل کارگروه استانی طرح یاوران تولید، ساماندهی اکیپ های فنی توسط معاونت های تولیدات گیاهی و دامی با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش را ارائه کرد.
رئیس مرکز  تحقیقات کشاورزی خراسان رضوی  ودبیر کارگروه طرح یاوران تولید استان در این جلسه  با ذکر آماری از اکیپ های فنی اعزام شده به مناطق مختلف استان گفت: اعزام تیم های فنی به دو صورت موضوعی و محصولی بوده است و در حین اجرای آن، نیازسنجی آموزشی و ترویجی نیز انجام گردیده است.
دکتر اقنوم افزود : خراسان رضوی از جمله استان های پیشرو در اجرای طرح بوده است و گزارشات آن در پایان هر ماه به موسسه آموزش و ترویج نیز ارسال شده است.
مهندس ساربان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان  و دکتر رمضانی مقدم، مدیر آموزش بهره برداران و انتقال یافته های تحقیقاتی نیز در سخنانی همکاری های مشترک بین مرکز و سازمان جهاد را بسیار خوب ارزیابی کرده و از برنامه ریزی عملیاتی برای اجرایی کردن کشت کلزا، کشت پاییزه چغندرقند، تامین نیاز گیاهان علوفه ای، توسعه کشت دیم و حل مشکل مکانیزه کردن برداشت گل زعفران خبر دادند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی  ورئیس کارگروه طرح یاوران تولید خراسان رضوی نیزدر این جلسه ارتباط بین مرکز تحقیقات و آموزش با مجموعه مدیریت های سازمان جهادکشاورزی را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: به اعتقاد من کلید حل مشکلات کشاورزی استان، استفاده از دانش و انجام تحقیقات، آموزش و ترویج است.
مهندس اورانی  یکی از مشکلات سازمان را عدم وجود مراکز خدمات کشاورزی در همه دهستان ها اعلام کرد و افزود سعی ما بر این است این مشکل را با توسعه مراکز خدمات خصوصی حل نماییم.
وی تهیه کلیپ های آموزشی توسط محققان را اقدامی ارزنده دانست که در وضعیت کنونی بهداشتی کشور برای کشاورزان بسیار مفید بوده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی  طرح یاوران تولید را الگویی موفق در جهت همکاری و هماهنگی های مشترک در بین معاونت های مختلف وزارتخانه و سایر اجزاء در استان ها دانست.
معاون سازمان و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور نیز در این جلسه  طرح یاوران تولید را در امتداد نظام نوین ترویج و مکمل زنجیره دانش دانست که هدف آن استفاده از ظرفیت و دانش محققان در جهت حل مشکلات کشاورزی می باشد.
دکتر مویدی همه تلاش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و وزارت جهادکشاورزی را ایجاد جریانی پایدار و موفق برای پیشبرد اهداف وزارت دانست و افزود:  طرح یاوران تولید باید منجر به اثربخشی در همه عرصه ها شود و این اثرات قابل مشاهده و اندازه گیری باشد.
رئیس کارگروه ملی طرح یاوران تولید تاکید نمود : باید اجرای این طرح آسیب شناسی گردد و نقاط قوت و ضعف آن تعیین شود.
وی مطالبه گری بخش اجرا از مراکز تحقیقات و آموزش را خواستار شد و جهت پشتیبانی علمی و اجرایی اعلام آمادگی کرد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی