برخوردارشدن کشاورزان تولیدکننده محصول گواهی شده وسالم از معافیت های گسترده






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=3203

برخوردارشدن کشاورزان تولیدکننده محصول گواهی شده وسالم از معافیت های گسترده

برخوردارشدن کشاورزان تولیدکننده محصول گواهی شده وسالم از معافیت های گسترده

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی، کارگروه توسعه محصول گواهی شده و ارگانیک عصر روزگذشته با حضور رئیس سازمان، قائم مقام، معاون تولیدات گیاهی، مدیران زراعت، حفظ نباتات و ترویج، رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و محققین حوزه ارگانیک، و مسئول امور بانوان روستائی برگزار گردید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: باید دغدغه همگی ما این باشد که برای تامین امنیت غذایی جامعه محصول سالم تولید شود و این امکانپذیر نیست مگر نگاهمان را از مدیریت بحران به مدیریت پیشگیری اصلاح کنیم. اگر به زراعی و به نژادی در حوزه زراعی و باغی به درستی اجرا شود نیازی به سم پاشی نخواهد بود.
محمدرضا اورانی افزود: دومین گام ، فرهنگ سازی تولید محصول سالم است. باید تشکل ها، انجمن ها و صنوفی که در موضوع محصولات سالم و گواهی شده فعالیت دارند در جلسه ای گردهم آوریم و بخواهیم انتظاراتی که از جهادکشاورزی دارند ارائه دهند تا در جهت کمک به توسعه و رفع موانع پیش پایشان گام برداریم.  اگر موانع پیش رو در سایر دستگاه های استان باشد جلساتی با آنها نیز برگزار خواهیم نمود.
اورانی خاطر نشان کرد: مادامی که تمرکزمان را به مرکز استان معطوف کنیم فرهنگ سازی نتیجه ای نخواهد داشت. تمرکز فرهنگ سازی باید به سمت روستاها باشد. می توانیم از ظرفیت بانوان روستائی در تولید محصول سالم ونهادینه سازی مصرف آن در خانواده ها بهره ببریم. بدین منظور در بزرگ ترین روستای هر شهرستان از زنان روستائی سمنی تحت عنوان بهسازی زیست و سلامت غذا راه اندازی شود.وی ادامه داد: در استان ۳۳۷هزار بهره بردار کشاورزی داریم اگر یک درصد آنها انحراف دارند نباید به گونه ای اظهارنظر شود که عملکرد ۹۹درصد کشاورزان زیر سوال برود.
قائم مقام رئیس سازمان گفت: این کارگروه در راستای کمیته استانی توسعه محصولات سالم و گواهی شده برگزار می شود. جواد اسماعیلی افزود: دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت در تعامل با دستگاه های مرتبط اقدامات اولیه را برای حمایت از تولیدکنندگان محصول گواهی شده و سالم انجام داده تا کشاورزان از معافیت های گسترده همچون ۲۰درصد تخفیف بیمه محصولات کشاورزی سهم بیمه گذار، اولویت در صدور و تمدید مجوزها، استمهال تسهیلات بانکی و کمک های فنی اعتباری برخوردار شوند که می طلبد با مشارکت ترویج و مروجین پهنه ومدیران کنترل کیفیت محصولات کشاورزی اطلاع رسانی شود.
اسماعیلی ادامه داد: به منظور سهولت دسترسی برای دریافت گواهی محصول سالم، کشاورزان سراسر استان می توانند از طریق سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک جهادکشاورزی ثبت نام کنند. درخواست ایشان بررسی و پس از بازرسی ونمونه برداری ،پروانه محصول گواهی شده اعطا خواهد شد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی