نمایشگاه دام، طیور و آبزیان مشهد در تاریخ ۱۸/۰۴/۹۸ در محل دائمی نمایشگاه¬های مشهد به مدت ۴ روز






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=3154

نمایشگاه دام، طیور و آبزیان مشهد در تاریخ ۱۸/۰۴/۹۸ در محل دائمی نمایشگاه¬های مشهد به مدت ۴ روز

نمایشگاه دام، طیور و آبزیان مشهد در تاریخ ۱۸/۰۴/۹۸ در محل دائمی نمایشگاه­های مشهد به مدت ۴ روز شروع به کار کرد. آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور، خوراک دام و صنایع وابسته و نمایشگاه شیلات و آبزیان و دامپزشکی با حضور عبدالله حاتمیان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، علی رسولیان معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی، محمد رضا هاشمی فرماندار مشهد مقدس، علیرضا رفیعی­پور ریاست سازمان دامپزشکی کشور، طاهره فیروزی دستیار وزیر جهاد کشاورزی، محمدرضا اورانی ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان، عباس ارباب خالص رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال و شرق، محمود سیادت رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان، آقای نونوبریتو معاون سابق وزیرکشاورزی و دامپروری پرتغال، ضیاءالحق رحمانی رییس اتحادیه مرغداران ولایت هرات و جمعی از مقامات و مسئولین کشوری افتتاح گردید.

غرفه اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی در محل آمفی تئاتر نمایشگاه با اهداف ۱- ترویج صنعت دامپروری بین علاقمندان ۲- نمایشی از پیشرفت صنعت دامپروری در استان ۳- آشنایی علاقمندان با نژادهای مختلف و کمتر دیده شده ۴- مشاوره به علاقمندانی که خواهان ورود به صنعت دامپروی کشور هستند و یا درحال فعالیت در این زمینه هستند و ۵- برقراری ارتباط با وارکنندگان، تولید کنندگان و فعالین در صنعت دامپروری کشور و جهان برگزار شد.

در روز اول نمایشگاه جناب آقای حاتمیان جناب آقای مهندس اورانی، جناب آقای دکتر رفیعی­پور، جناب آقای مهندس علی­نیا ، جناب آقای دکتر شریعتی و حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای پژمانفر نماینده محترم مشهد در مجلس شورای اسلامی از غرفه اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی استان بازدید کردند.

در ادامه برگزاری نمایشگاه دام وطیور مدیرعامل و هیئت مدیره اتحادیه مرکزی دامداران ایران طی مراسمی مورد استقبال قرار گرفتند و سپس از غرفه اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی استان بازدید کردند. در این راستا سعید سلطانی سروستانی مدیرعامل اتحادیه مرکزی ایران در بازدید از نمایشگاه مشهد گفت: نمایشگاه بین المللی مشهد نشان دهنده پیشرفت تکنولوژی در حوزه دام و طیور بود. وی ادامه داد: استان خراسان رضوی با توجه به برکت بارگاه منور رضوی جایگاه ویژه­ای  در بین تمام استان­ها دارد، چراکه نزدیکی این استان به کشورهای آسیای میانه، افغانستان و تاجیکستان، نقش ویژه­ای در بخش تولید و ارتباط دوسویه می­تواند داشته باشد. سلطانی همچنین افزود: توجه به بخش صنعت دام و طیور در شهر مشهد نشان دهنده پیشرفت در این حوزه است و برگزاری این نمایشگاه توانست نشان بدهد استان خراسان رضوی پیشتاز در حوزه دستاوردهای دام و طیور است.

همچنین مهندس نعمتی مدیرعامل اتحادیه دامداران استان قزوین و عضو هیئت مدیره اتحادیه مرکزی ایران در مصاحبه با دام­نیوز افزود: با توجه به اینکه ما برگزار کننده نمایشگاه استان قزوین هستیم فضا سازی غرفه اتحادیه گاوداران صنعتی استان خراسان بسیار زیبا بود مخصوصاً حضور دام زنده برای عموم بسیار جالب بود. وی ادامه داد: متأسفانه در بحث نمایشگاه­های کشور بخاطر فاصله برگزاری نمایشگاه­ها که نزدیک به هم برگزار می­شوند غیر از نمایشگاه تهران و اصفهان این انتظار بود سایر نمایشگاه­ها کمتر مراجعه کننده داشته باشند ولی خوشبختانه در نمایشگاه مشهد به این شکل نبوده و استقبال خوبی از نمایشگاه شده بود. نعمتی همچنین افزود حضور قوی تشکل­ها در نمایشگاه باعث می­شود شناخت بر روی تشکل­ها بیشتر ­شود و تشکل­ها هرچه قویتر در استان­ها باشند باعث می­شود حرف ما در اتحادیه مرکزی قویتر و مطالبه­گری ما با قدرت بیشتری باشد.

در این نمایشگاه فرصت مناسبی برقرار شد تا علاقمندان به پرورش بز سانن در یک گفتمان که به همت اتحادیه گاوداران و نظام مهندسی کشاورزی استان برگزار شد شرکت کنند.

نمایشگاه دام و طیور مشهد در روز جمعه مورخه ۲۱/۰۴/۹۸ در ساعت ۲۳ به پایان رسید. 

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی