با وجود خسارات ناشی از سیل، تولید گندم افزایش می یابد






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=3047

با وجود خسارات ناشی از سیل، تولید گندم افزایش می یابد

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هیات دولت؛

با وجود خسارات ناشی از سیل، تولید گندم افزایش می یابد

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: با وجود سیل‌های اخیر و خسارات وارد شده، در بخش گندم قطعا افزایش تولید را خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از ایسنا، محمود حجتی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که در مناطق سیل زده برخی فرآورده ها و محصولات دامی دچار آسیب شدند و اینکه آیا برای فصول آتی سال کمبودی در این زمینه خواهیم داشت، اظهار کرد: سیل در بیست و چهار استان خسارت باقی گذاشت اما  برکات این بارش ها بسیار زیاد بوده و تا آخر سال و حتی سال آینده آثار آن را خواهیم دید.

وی افزود: برخی خانواده ها و افرادی که در مناطق سیل زده بودند، دچار آسیب های زیادی شدند که دولت هم در این زمینه برخورد مناسب و خوبی را با آنان داشت و ما امروز هم در جلسه دولت در خصوص سیل و سیل زدگان و آثار آن، به ویژه خسارات بخش کشاورزی مصوبات خوبی داشتیم.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: مصوبه قبلی که در جلسه دوم دولت در سال جدید داشتیم، بیشتر با توجه به مقتضیات سیل گلستان و مازندران بود اما اکنون با توجه به مسائلی که در برخی از استان‌های کوهستانی ما پیش آمد، مصوبات تکمیلی را به بحث و بررسی گذاشته ایم.

حجتی همچنین با اشاره به چگونگی تامین خسارات کشاورزان آسیب دیده در سیل اخیر، گفت: در این زمینه کمک‌های تسهیلاتی قرض الحسنه در بخش‌های مختلف را ابلاغ کردیم و جزئیات آن ابلاغ می‌شود و همه در جریان قرار می‌گیرند و ستاد حوادث استان ها هم مسئول هستند که به صورت تیمی در این موضوع عمل کنند که دستور العمل آن هم اعلام شده است.

وی تاکید کرد: اعتبارات هم به استان‌ها براساس میزان خساراتی که به آنها وارد شده با توجه به مصوبات دولت، منابع در اختیار آنها قرار می گیرد و عملیاتی می‌شود.

وزیر کشاورزی ادامه داد: برداشت گندم ما خوشبختانه بیشترین سطح زارعی را در  کشور داشته، شروع شده است و با توجه به بارندگی ها، وضعیت مزارع و باغات ما خیلی خوب است و امیدواری برخلاف همه خسارات وارده، سرجمع دچار کمبود تولید نشویم و افزایش تولید را خواهیم داشت.

حجتی تاکید کرد: ما قطعا افزایش تولید را خواهیم داشت و در خود گندم هم که بیشترین خسارات را شاهد بودیم، ان‌شاءالله به لطف خدا، مزارع ما برداشت خوبی خواهند داشت و بیش از نیاز تامین مان خواهند کرد.

 

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی