رییس سازمان دامپزشکی؛ حل مشکلات بهداشتی صنعت دام با استفاده از خوراک صنعتی






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=2827

رییس سازمان دامپزشکی؛ حل مشکلات بهداشتی صنعت دام با استفاده از خوراک صنعتی

 علیرضا رفیعی‌پور، در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان، با اشاره به شروع عملیات ردیابی از مزرعه تا سفره، اظهار داشت: اجرای این طرح در دستور کار ما قرار دارد و تحقق آن، با اتوماسیون و صنعتی شدن ممکن می شود.

وی اضافه کرد: معنای پروانه بهداشتی و بهره‌برداری که به تولیدکنندگان داده می‌شود، این است که مصرف‌کننده نهایی متوجه شود محصولی که مصرف می‌کند، از مزرعه تا چرخه مصرف تحت کنترل و نظارت است.

این مقام مسئول گفت: محصولات تراریخته را نیز در تولیدات صنعتی، به سهولت می‌توان رهگیری و کنترل کرد.

رفیعی پور با بیان اینکه حاکمیت به دنبال سیاست‌گذاری‌هایی است که تولیدات بخش خوراک به سمت صنعتی شدن حرکت کند، گفت: در این صورت در آینده مخاطرات بهداشتی ایجاد نخواهد شد.

وی تصریح کرد: برای کمک به افزایش امنیت غذایی در کشور، ایجاد زنجیره‌هایی که بتوانند اطلاعات خود را برای افزایش بهره‌وری و تولید محصول سالم‌تر در اختیار یکدیگر قرار دهند، ضروری است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ۷۰ درصد هزینه‌های تولید فرآورده‌های خام دامی مربوط به خوراک دام است، افزود: با صنعتی شدن این بخش می‌توان ضریب تبدیل را بالا برد که در نتیجه هزینه‌های تولید فعالان بخش خصوصی کاهش می‌یابد .

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به مقاومت آنتی بیوتیک ها در دام و طیور گفت: در شکل غیرهدفمند تولید خوراک دام وطیور، امکان ردیابی آنتی بیوتیک‌ها وجود ندارد.

وی افزود: همچنین ممکن است مقاومت آنتی بیوتیکی در بدن دام ایجاد شده و یا با باقی ماندن آنتی بیوتیک در محصولات مواجه باشیم که همه اینها درنهایت برای سلامت جامعه مخاطره‌آمیز است.

رفیعی پور تصریح کرد: استفاده از خوراک صنعتی می‌تواند در پایان دادن به بسیاری از این مشکلات مؤثر باشد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی