خرید تضمینی یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم از ۱۹ استان/ ۵۰ درصد پول گندمکاران پرداخت شد






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=2668

خرید تضمینی یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم از ۱۹ استان/ ۵۰ درصد پول گندمکاران پرداخت شد

مرتضی حنان در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم گفت: تا صبح امروز حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ۱۹ استان تحویل گرفته شده که یک میلیون و ۷۲۲ هزار تن آن در سامانه ثبت گردیده که ارزش ریالی آن معادل ۲ هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان است.

وی در مورد وضعیت پرداخت پول گندمکاران گفت: تاکنون ۵۰ درصد بهای گندم خریداری و ثبت‌شده در سامانه به ارزش یک‌هزار و ۳۱ هزار میلیارد تومان است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین به خرید تضمینی دانه‌های دولتی اشاره‌ای کرد و گفت:‌ تاکنون ۱۷۳ هزار تن دانه روغنی از کشاورزان تحویل گرفته شد که ۱۶۲ هزار تن آن در سامانه ثبت شده و ارزش آن رقمی حدود ۴۵۰ میلیارد تومان است که ت اکنون ۳۴ درصد بهای آن پرداخت شده است.

حنان همچنین به وضعیت تنظیم بازار کالاهای اساسی برای ماه مبارک رمضان توسط این شرکت اشاره‌ای کرد و گفت: تاکنون ۳۰ هزار تن برنج هندی، تایلندی و اروگوئه از طریق برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله فروشگاه‌های کوروش و اتکا توزیع شده که بسته به نیاز هر استان و جمعیت آن، میزان توزیع متفاوت است، ولی در مجموع ۲۰ هزار تن از این برنج‌ها تاکنون جذب شده است.

وی همچنین از توزیع ۲۰ هزار تن شکر به قیمت هر بسته ۹۰۰ گرمی ۲ هزار و ۹۰۰ تومان خبر داد و گفت:‌ همین موضوع سبب شده تا با توزیع کالاهای اساسی جلوی افزایش بی‌رویه قیمت را در بازار بگیریم.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی