رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=2644

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

جلسه هم اندیشی معاونین برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمانهای جهاد کشاورزی استانهای خراسان رضوی ، خراسان جنوبی ، خراسان شمالی ، سمنان و یزد با مدیران شعب بانک کشاورزی استانهای یاد شده روز دهم اردیبهشت ماه با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و مسئولین بانک کشاورزی کشور برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: در دوره ریاست
جمهور ی جناب آقای دکتر روحانی ووزارت جناب آقای مهندس حجتی قدمهای بزرگی برای بخش برداشته شده است،در خراسان رضوی در چند سال پیش با یک فرار بی رویه و شدیدی از سرمایه بخش کشاورزی به شهرها مواجه بودیم که فوق العاده نگران کننده بود چون فعالیتهای کشاورزی ، دامپروری نه تنها اقتصادی نبود بلکه از عقل و منطق نیز خارج بود .
مجتبی مزروعی افزود: میانگین مهاجرت از روستا به شهر در خراسان رضوی عدد منفی ۱٫۱۳ یعنی بیش از ۲ برابرمیانگین میزان مهاجرت در سطح کشور بود که با با اقداماتی مانند (سرمایه گذاری ۴ تا ۵ ساله در جهت اجرای طرحهای آبیاری ، انتقال آب ، توسعه کشتهای گلخانه ا ی) و ( توجه به امور دام و تامین نهاده های کشاورزی که در سالهای ۹۳و ۹۴ و ۹۵ صورت گرفت )،از طرفی تعادلی که در بازار برای بحث شیر و گوشت قرمز و مرغ ایجاد شد و علاوه بر این “برخورد با جاذبه های منفی جذب سرمایه که باعث خروج سرمایه ها از بخش می شد” مانند تغییر کاربری ها، رشد جمعیت در استان را از منفی ۱٫۱۳ به مثبت شش دهم رسید.
وی با اشاره به بحث ارائه تسهیلات اشتغا ل پایدارروستایی اد امه داد: واحد های دامداری ما نمی توانند از سرمایه در گردش برای شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر استفاده کنند، همچنین سرمایه در گردش ۹ ماهه در بخش کشاورزی چه در دام سبک ، چه در کشت گندم ، جواب نمی دهد که باید اصلاح شود.
وی گفت: سرمایه در گردش در بخش کشاورزی باید ۱٫۵ساله باشد که فرد بتواند یک دوره کامل تولید کند و سرمایه را به ما برگرداند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد : مادر بحث دام بشدت نیازمند تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت از محل تسهیلات اشتغال پایدار هستیم که می تواند بخش عمده ای از نیازها ، عقب ماندگی ها و کمبود ها را بوسیله آن جبران کرد که هنوز این امر حاصل نشده است.
مجتبی مزروعی ضمن تشکر از همکاران بانک کشاورزی استان برای خدمات شایسته و صادقانه و برادرانه از مسئولین بانک کشاورزی کشور درخواست نمود که یک آسیب شناسی در خصوص تسهیلات اشتغال پایدار روستایی صورت گیرد تا این تسهیلات در جهت ایجاد اشتغال وخلق ثروت در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی