افزایش ۲۰ درصدی قیمت کنجاله سویا






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=2576

افزایش ۲۰ درصدی قیمت کنجاله سویا

رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی قیمت کنجاله سویا در دو هفته اخیر، گفت: چندی قبل مباحثی مبنی بر افزایش تعرفه واردات کنجاله سویا مطرح شد که این مساله به دلیل مخالفت وزارت جهاد کشاورزی تصویب نشد، اما همین امر سبب شد قیمت کنجاله سویا و ذرت افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، سید احمد مقدسی اظهار کرد: دولت برای کنترل شرایط، به بازار ورود کرده است.

وی افزود: هفته گذشته قیمت کنجاله سویای داخلی در بازار به ۲۲۰۰ تومان و سویای آرژانتینی به ۲۰۶۰ تومان رسید.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور اضافه کرد: به دستور وزیر جهاد کشاورزی و با هماهنگی هایی که معاونان این وزارت خانه انجام دادند، شرکت پشتیبانی امور دام از حدود یک هفته قبل اقدام به توزیع سویای داخلی به تشکل های دامداران و مرغداران کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مقدسی افزود: در پی این اقدام وزارت جهاد، روز پنجشنبه گذشته قیمت کنجاله ۱۰۰ تومان کاهش پیدا کرد و امیدوار هستیم بیش از این هم کاهش یابد.

وی با بیان اینکه روز گذشته نیز از وزارت جهاد کشاورزی درخواست توزیع نهاده ذرت دانه ای را داشته ایم، گفت: مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ضمن موافقت با این مساله، اعلام کرده ذرت نیز به قیمت ستاد تنظیم بازار، توزیع خواهد شد.

مقدسی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای شروع این کار در حال انجام است، اظهارامیدواری کرد: توزیع ذرت دولتی نیز هر چه زودتر آغاز شود.

به گفته وی قیمت ذرت نیز طی دو هفته اخیر از ۷۲۰ تومان به حدود ۹۶۰ تومان در بنادر رسیده است.

مقدسی با بیان اینکه این مساله باعث افزایش قیمت تمام شده تولید شیر و گوشت شده است، گفت: اقدامات به موقع وزارت جهاد در توزیع نهاده ها، باعث کنترل شرایط بازار می شود.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی