مقاوم سازی بیش از ۲هزار و ۵۰۰هزار راس گاو






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=2519

مقاوم سازی بیش از ۲هزار و ۵۰۰هزار راس گاو

بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله در شهرستان فریمان، از ابتدای سال تا کنون علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شده اند.

رییس شبکه دامپزشکی فریمان گفت: با اجرای طرح واکسیناسیون علیه بیماری لمپی اسکین، تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله در این شهرستان علیه این بیماری واکسینه شده اند.

دکتر محمد احمدی تصریح کرد: طرح واکسیناسیون علیه بیماری لمپی اسکین که از یک ماه پیش شروع شده تا آخر بهمن ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و طی آن گاوها در واحدهای پرخطر علیه این بیماری واکسینه می شوند.
وی افزود: اجرای این طرح توسط بخش دولتی دامپزشکی بوده و بصورت کاملا رایگان انجام می گیرد و هیچگونه مبلغی از دامداران دریافت نمی شود.

وی اظهار داشت: بیماری لمپی اسکین یک بیماری واگیردار در دام می باشد که عامل آن عمدتا از طریق پشه بین دامها منتقل می شود و به علت خسارتهایی که به ویژه به پوست دام وارد می کند و آن را غیر قابل استفاده می کند دارای اهمیت می باشد و خوشبختانه تا کنون موردی از این بیماری در سطح شهرستان فریمان مشاهده نشده است.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی