ثبت سفارش تازه ترین داروهای دامی جهان در کشور






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=2511

ثبت سفارش تازه ترین داروهای دامی جهان در کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، علیرضا رفیعی پور در بازدید از کارخانه رویان دارو (تولید کننده داروهای دامی) در سمنان گفت: ثبت سفارش برای دریافت تازه‌ترین داروهای دنیا از مهم‌ترین رویکردهای سازمان دامپزشکی است که توسط کارشناسان و متخصصان پیگیری می شود.

صدور تاییدیه نهایی دامپزشکی توسط آزمایشگاه های داروهای دامی

رفیعی پور وجود آزمایشگاه های داروهای دامی را لازمه دریافت تاییدیه نهایی در ممیزی دامپزشکی کشور دانست و افزود: بیش از ۱۸ آزمایشگاه برای دریافت این تاییدیه ها در کشور شناسایی‌شده است که در حال پیگیری امور هستیم.

وی با اشاره برنامه این سازمان برای آزمایشگاه های تخصصی نظارتی در حوزه تولید داروهای دامی در کشور، اظهار کرد: اعتقاد دامپزشکی این است که یک واحد تولیدی که قابلیت تولید دارو با دانش روز را در حوزه دامپزشکی دارد، می تواند آزمایشگاه نظارتی آن در همان واحد تعیین شود.

رییس سازمان دامپزشکی با اشاره به فصل سرما و ورود پرندگان کوچ رو به کشور،  گفت: این پرندگان مهاجر، حامل بیماری‌ آنفلوانزا هستند که باید نسبت به حفاظت از  طیور و جلوگیری از شیوع این بیماری اقدامات اساسی انجام شود.

دامپزشکی مجوز واردات تخم مرغ را صادر کرد

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ، سازمان دامپزشکی کشور مجوز واردات تخم‌مرغ را صادر کرده است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور به آسیب های اقتصادی سرمایه گذاران درحوزه دام و طیور با شیوع بیماری های مختلف در طول سال، اشاره کرد و افزود: آموزش به منظور حفظ دام و طیور موجود و مراقبت از تولید به ویژه در حوزه دام و طیور فقط وظیفه دامپزشکی نیست و بسیاری از سازمان ها مانند جهادکشاورزی و حتی مسوولان سیاسی، اتحادیه های دامداران و مرغداران نیز باید همکاری کنند.

رفیعی پور بر لزوم رعایت نکات بهداشتی و امنیت غذایی برای واردات تخم‌مرغ به ایران تاکید و اظهار کرد: هر محصول پروتئینی و فرآورده‌های لبنی که در کشور با کمبود تولید مواجه شود را برحسب ضرورت و نیاز از سایر کشورها وارد می‌کنیم.

رییس سازمان دامپزشکی همچنین با بیان اینکه در بیشتر محصولات پروتئینی میزان تولیدات ما مازاد بر تقاضای بازار است، افزود: واردات تخم‌مرغ باید با همکاری وزارت جهاد کشاورزی انجام شود و این مهم نیازمند قرنطینه محصولات وارداتی است.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی