معدوم سازی بیش از ۶ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در مشهد






لینک کوتاه : https://kdlfu.ir/?p=2333

معدوم سازی بیش از ۶ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در مشهد

مسئول واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد گفت: بازرسان بهداشتی این شبکه در اجرای وظیفه نظارتی خود از مراکز نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی، ۶ هزار و ۱۰۸ کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی را در هفته گذشته کشف و معدوم سازی نموده اند.
به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد با اعلام این خبر افزود: با توجه به محدودیت مدت زمان مصرف مواد پروتئینی با منشاء دامی به صورت تازه، ضروری است متصدیان فروشگاه های عرضه این فراورده ها با بررسی میزان عرضه و تقاضا نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز خود اقدام نمایند.
دکتر علی فنائی در ادامه تصریح کرد: عبور از زمان بهداشتی استاندارد موجب ایجاد فساد در فرآورده های خام دامی تازه شده و باعث ایجاد مسمومیت های گوارشی در شهروندان می گردد.
وی اظهار داشت: گوشت ماهی، گوشت و آلایش مرغ از جمله مواد پروتئینی تاریخ گذشته ای بوده است که در نظارت های بهداشتی بازرسان دامپزشکی مشهد در این مدت کشف و معدوم سازی گشته است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه  یک هزار و ۳۴۲ مرکز مجاز عرضه فرآورده خام دامی در سطح شهرستان وجود دارد،خاطر نشان کرد: بازرسان بهداشتی دامپزشکی بر فعالیت تمامی این مراکز نظارت کامل دارند.
دکتر فنائی از شهروندان تقاضا نمود: با توجه به وجود بیماری های مشترک بین انسان و دام و انتقال برخی از این بیماری ها از طریق فرآورده خام دامی حتماً مواد پروتئینی مورد نیاز خود را از فروشگاه های مجاز تهیه نمایند.
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه مجمع اتحادیه
تمامی حقوق متعلق به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی